Verslag en uitslag clubtrial 5 februari 2023!

De eerste clubtrial van het nieuwe jaar!
Om 08.00u in de ochtend heeft een klein groepje zicht verzameld om samen vijf non-stops te bouwen.
Wat deze clubtrial anders maakte als alle voorgaande edities, is het feit dat wij vanaf nu overgestapt zijn naar het “KNMV pijlensysteem”. Dit systeem wordt al landelijk gebruikt en nu dus ook bij ons. Op deze manier hopen wij meer uniformiteit te creëren en rijders van andere verenigingen kunnen zonder na te denken meedoen aan onze clubwedstrijden.
Het systeem was bij iedereen even wennen, ook bij de uitzetters… De verandering van niveau en kleur zorgde voor enige verwarring onder de uitzetters. Uiteindelijk zijn er vijf non-stops gebouwd met de nieuwe pijlen enkel met de “oude” kleurindeling. Dit is niet helemaal volgens KNMV richtlijnen, maar het was wellicht wel erg makkelijk voor de rijders om aan het nieuwe systeem te wennen.
Bij de volgende clubwedstrijd op 5 maart zullen ook de kleuren conform reglement zijn uitgezet.
Let hier dan ook even op alvorens je je kleur kiest!

Rond de klok van 10.00u stonden de non-stops er klaar voor en deed Herman voor deze keer even de briefing (want Remy had wat keelpijn en kon niet lang en hard praten).
De opkomst vandaag was grandioos! Aan het einde van de ochtend waren er 39 kaarten ingeleverd!
Naast de deelnemers aan de clubwedstrijd werd er door deze en gene nog lekker, buiten de non-stops, getraind.

Hieronder vinden jullie de uitslag van vandaag. Deze is wél opgesteld in de juiste kleuren 😉

Alle rijders bedankt voor jullie komst!
Uitzetters bedankt voor jullie inzet in de koude, winderige en natte ochtend!
De volgende clubtrial is op zondag 5 maart, aanvang 10.00u! Tot dan!