Trialen bij Motorclub Arnhem

Voorwaarden om te rijden op het circuit van de MCA

Om te trainen of deel te nemen aan wedstrijden moet je in het bezit zijn van een geldige “KNMV Basis Sportlicentie”. Deze licentie geldt als verzekeringsbewijs en moet bij de KNMV aangeschaft worden.
De licentie moet op verzoek getoond kunnen worden.

Het trialcircuit maakt deel uit van Motorsportpark Gelderland Midden.
Daarom moet je om te trainen of deel te nemen aan clubtrials ingeschreven zijn bij Motorsportpark Gelderland Midden. Inschrijven doe je door eenmalig online een rijderspas aan te vragen op www.motorsportparkgelderlandmidden.nl. Op deze site kun je ook alle informatie over b.v. tarieven en openingstijden vinden.
Voor deelname aan door MCA georganiseerde evenementen (b.v. de Plonkers trial en de Christmas trial) is het bezit van een rijderspas niet vereist.

Na aanvraag van de rijderspas ontvang je een mail met een 6-cijferige activeringscode. Deze code moet je meenemen naar het Motorsportpark zodat daar de rijderspas aangemaakt kan worden.
De rijderspas heeft een onbeperkte geldigheidsduur.
Om te rijden kun je kiezen tussen een dagpas of een lidmaatschap van MCA.
Met de dagpas kun je eenmalig trainen of aan een clubwedstrijd meedoen. Met een lidmaatschap kun je een jaar lang trainen en aan clubwedstrijden deelnemen.
Het lidmaatschap kan op ieder willekeurig moment ingaan.

Meer informatie over het lidmaatschap vind je onder het kopje lidmaatschap. Betalen doe je met de rijderspas. Je kunt hem zowel thuis via de website als op de baan met je Pinpas opwaarderen. Op de baan met contant geld betalen is niet mogelijk.

Voor clubwedstrijden, die op de baan van MCA worden gehouden, is geen apart inschrijfgeld verschuldigd.

Regels bij het gebruik van het circuit van MCA

1. Iedere keer dat je komt trainen of aan een clubwedstrijd wilt deelnemen, moet je je met de
    rijderspas van Motorsportpark Gelderland Midden melden bij de dienstdoende
    baanfunctionaris.
  2. Er mag niet gereden worden in het rennerskwartier, op de in en om het rennerskwartier
    aangelegde wallen en buiten de tussen de non-stops uitgezette route.
    Met draaiende motor naar de ingang van de trialbaan lopen is toegestaan.
  3. De tussen de non-stops uitgezette verbindingsroute mag alleen bereden worden in de
    richting die met routepaaltjes is aangegeven (verplichte rijrichting).
  4. In het rennerskwartier is het gebruik van een milieumat onder de motor verplicht.
  5. Het is verplicht een goedgekeurde valhelm te dragen.
  6. Het is verplicht kleding met lange mouwen te dragen.
  7. Het is verplicht een deugdelijke broek (spijkerbroek, motorbroek, trial of crossbroek) te
    dragen.
  8. Het is verplicht om deugdelijke motorlaarzen te dragen.