MCA TOERRIT op 2de Pinksterdag!

Beste MCA leden,

Binnen de club is het idee ontstaan om weer een toerrit te organiseren.

Er is een route gemaakt die start bij het clubgebouw en eindigt bij het pannenkoekenhuis de Stroper.
De rit is ongeveer 155km en voert via de Posbank, door de Achterhoek, Twenthe en via de kop van delen naar de Stroper.

We gaan op 20 mei (2de Pinksterdag) deze route rijden, we starten vanaf 9.00uur op het clubhuis met koffie. Vertrek in groepjes vanaf 10 uur.
We doen Diepenheim en Holten aan, hier zijn voldoende terrasjes langs de route voor een gezellige lunch.
Graag van tevoren via janssen.remy@gmail.com aangeven dat je deze rit mee rijdt, dan zullen we je de route ook toesturen.
De route is in zowel als track en als route beschikbaar in GPX-format.

Wat opendeur regeltjes:
Uiteraard hoeft niet iedereen een navigatie te hebben. Er zullen vast voldoende mensen een navigatie hebben en best vooraan willen rijden, maak hier wel duidelijke afspraken over op voorhand.

Rijdt in kleine groepjes, max 4 motoren.
Gedraag je als individu en niet als groep. Als de eerste rijder nog net door groen rijdt, betekend dat niet dat iedereen daar maar blind achteraan moet rijden. De eerste rijder checkt regelmatig of de andere nog andere nog achter hem aan rijden, zo niet, dan stopt die op een veilige en geschikte plaats om even te wachten.

Uiteraard ben je gewoon een weggebruiker en moet je je aan de geldende verkeersregels houden. Eenieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. Theoretisch zou het kunnen dat er op de dag van rijden een wegsafsluiting op de route is, pas je route hierop aan.

Het is geen moeilijke route, het is geen race, maar een leuke, gezellige en relaxte toerrit met hopelijk mooi weer.

De route gaat over openbare wegen, waar iedereen mag rijden, maar deze motorrit is bedoeld voor leden, eventueel met passagier, een motorrijdende partner is natuurlijk welkom.

We weten niet of we met 4 motoren gaan rijden of met 80, vooralsnog is er nergens gereserveerd. Als je met je groepje ergens gaat lunchen of wat drinken spreek je iets af over het afrekenen.

Wij zijn benieuwd naar de opkomst en kijken uit naar een leuke dag.

Met vriendelijke groet
De toercommissie 😉