CTN Rotterdam 19 maart 2019

Zondagmorgen 19 maart 2019, vandaag de eerste CTN (Classic Trial Nederland) wedstrijd van dit jaar. We zijn vandaag te gast bij MC the Wheelie in Rotterdam.
Om 5.15 gaat de wekker, wel erg vroeg voor een zondag.. Nee, we hoeven niet zó vroeg op pad om in Rotterdam te geraken. We gaan eerst een andere eerste wedstrijd van 2019 bekijken, de formule 1. Nadat de finishvlag viel in Melbourne was het toch wel tijd geworden om de laatste spullen te pakken en ons klaar te maken voor vertrek.
Zoals afgesproken komt Nico om 8.30 bij mij aan met auto en trailer, de Honda naast de AJG special opgeladen, vrouwlief gedag gezegd en daar gingen we op naar Rotterdam!
De A15 is lang en recht en om dit tijdstip en daardoor weinig vrachtverkeer, kunnen we goed doorrijden. Onderweg kwamen we al meerdere deelnemers van MCA tegen welke ook richting Rotterdam reden.

Mooi op tijd kwamen wij aan bij het terrein van MC the Wheelie, na een AVG-verklaring te hebben ingevuld en getekend hebben wij ons, na controle van de KNMV basis sportlicentie ingeschreven voor het groene (blauw +) spoor.
Om 11.00 werden we door Martien welkom geheten en na wat huishoudelijke mededelingen mochten we dan eindelijk van start.
Er waren 8 non stops uitgezet, welke wij vier maal moesten rijden. Na elke ronde een nieuwe kaart halen zodat ondertussen de standen berekend konden worden.
De non stops waren uitdagend en ook de ondergronden waren soms wat uitdagend door het regenachtige weer de dagen voorafgaand aan deze trial.
Om 12.30 was er een pauze zodat de vrijwilligers op de non stops even wat konden eten en drinken. Na een half uurtje ging het weer los tot een uurtje of 15.30, toen had iedereen de rondes er op zitten.
Rond de klok van 4 uur volgde de prijsuitreiking in de kantine. Vervolgens moe en voldaan de A15 weer opgezocht richting Arnhem.
We hebben erg genoten van onze, niet onverdienstelijke, eerste CTN wedstrijd, dit smaakt naar meer!
Via deze weg willen wij graag de organisatie en de vrijwilligers bedanken voor deze dag!
Voor meer informatie over Classic Trial Nederland klik hier.

Namens MCA,

Remy Janssen & Nico Sluis