6 mei 2018 – Nationale Motortrial Dag

Op zondag 6 mei organiseert Motorclub Arnhem de Nationale Motortrial Dag op het trialterrein van Motorsportpark Gelderland Midden, vlakbij Arnhem.

Trialrijders

Trialrijders kunnen van 10.00 tot 16.00 uur trainen op het trialcircuit. Er zijn op verschillende niveaus non-stops uitgezet, die geschikt zijn voor zowel klassieke als moderne trialmotoren. Op de non-stops zijn instructeurs aanwezig om (indien gewenst) aanwijzingen te geven.

Op vertoon van je KNMV Basis Sportlicentie krijg je in de kantine van het Motorsportpark een toegangsbewijs voor de trialbaan.

Ben je geen actief trialrijder meer?
Ben je niet meer actief beoefenaar van de trialsport (d.w.z. je bent een “heropstapper”) en heb je geen motor, dan kun je bij de non-stops van een MCA-lid een trialmotor lenen. Neem wel een eigen helm, beschermende kleding met lange mouwen en stevige schoenen of (motor)laarzen mee.

Kennismaken met trial (trial opstap dag)
Wil je kennis maken met het zelf  trialen (d.w.z. ben je een “opstapper”) ? Dan kun je gedurende de dag onder begeleiding van een instructeur enkele basistechnieken van deze mooie sport leren. Zorg wel voor beschermende kleding, stevige schoenen of laarzen en het liefst een helm. We hebben slechts enkele helmen beschikbaar. Uiteraard wordt voor een motor gezorgd.
KNMV dagpas

De KNMV zorgt er voor dat zowel de heropstapper als de opstapper deze dag met een trialdagpas  (gratis) zijn verzekerd; dit ter promotie van de trialsport.

Voor jongeren onder 18 jaar is daarvoor de handtekening nodig van iemand die gerechtigd is voor die jongere te tekenen.

Aanmelden kan in de kantine van Motorsportpark Gelderland Midden. Ter plekke worden deelnemers geïnformeerd over het moment waarop ze kunnen gaan rijden.

Heb je de bij de opstaptraining geleerde basistechnieken voldoende onder de knie, dan mag je verder oefenen op het trialcircuit. Daar zijn speciaal voor beginners enkele non-stops geprepareerd. Op het circuit is aangegeven om welke non-stops het gaat.

Je kunt van de daar aanwezige instructeur een motor lenen en onder zijn begeleiding verder oefenen.

Trial markt
Tijdens de Nationale Motortrial Dag wordt op de parkeerterrein van het motorsportpark een markt georganiseerd. Zoek je een trialmotor, onderdelen voor je motor of kleding of wil je er juist van af? Kom dan naar de Trial markt.
Aan de deelname aan de Nationale Motortrial Dag zijn de volgende kosten verbonden:

Trialen op trialcircuit (KNMV licentie verplicht):

Leden van Motorclub Arnhem                    gratis

Trialisten met rijderspas *)                           €   5,-

Trialisten zonder rijderspas *)                      € 10,-

“Opstappers” en “heropstappers”                   gratis

Trial markt                                                     gratis

*) Als je in de toekomst vaker op ons trialcircuit wilt rijden, dan moet je je inschrijven bij het Motorsportpark Gelderland Midden. Inschrijven doe je door een zgn. rijderspas aan te schaffen.

De rijderspas kost € 10,- en kan online aangevraagd worden op www.motorsportparkgelderlandmidden.nl.

Het is ook mogelijk om tijdens de Nationale Motortrial Dag bij aanmelding in de kantine een rijderspas aan te vragen. De geldigheidsduur van de pas is onbeperkt. Tijdens de Nationale Motortrial Dag is de rijderspas niet verplicht.

Locatie

Motorsportpark Gelderland Midden is gelegen aan de Hooiweg, te Arnhem (naast zweefvlieg- centrum Terlet, nabij afslag 21/ A50).

Voor navigatie: breedtegraad 52.0384, lengtegraad 5.9284

Een uitgebreide routebeschrijving kun je vinden op www.motorsportparkgelderlandmidden.nl.